onsdag 25 maj 2011

Mediebarn.se-ny informativ sida

Vi är många som tagit del av Medierådets rapporter om unga och medier och småungar och medier. Dessa är läsvärda men ibland kan det vara svårt att få en samlad bild över läget. Därför är det glädjande att se att Medierådet har skapat en särskild sida där informationen blir mycket mer överskådlig i sajten Mediebarn-en sajt för vuxna om barns och ungas datorvanor. Jag kunde knappt slita mig från den i natt då jag fick ett tips från Skolväskan om denna sida, för här fanns så mycket att läsa, eller jag har läst det tidigare men inte på detta sätt. Bra jobbat vill jag bara säga till Statens Medieråd.



1 kommentar:

  1. Wow, har suttit som klistrad framfö® den här sidan ett tag nu. Grymt intressant.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.