För några dagar släppte NewsDay en rolig reklamfilm om hur praktiskt det kan vara att läsa tidningen digital på en iPad. Rätt snart så kom Apple att hota med stämning om inte filmen togs bort och någon dag senare är filmen nu borta från Youtube (se länk till Youtube-film som inte finns längre här). För egen del så kan jag inte påstå att filmen på något sätt är misskrediterade för Apple utan snarare så är filmen både rolig och informerande. Snarare är det väl Apple som är väl stringenta i sin bevakning av varumärket. Nu känner jag inte till alla delar eller har någon aning om hur Apple agerar, men någonting har uppenbarligen skett.
För er som inte sett filmen så finns den givetvis att nå på andra sidor, det är väl lite naivt av Apple att tro att en film bara kan försvinna...det är ju sällan något som försvinner på nätet, saker och ting byter i stort sett bara plats. Filmen återfinns t.ex. nedan:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.